mandag 23. februar 2009

Consound HD

1)

Vi vil produsere en hjelm, med ultimat og maksimal beskyttelse for kjøreren, samtidig som han/hun kan få en helt spesiell opplevelse, med å høre på musikk av veldig stor kvalitet. Ideen eksisterer fra før av, men det som skiller vårt produkt fra andre, er at denne hjelmen har maksimal beskyttelse og mye bedre lyd og er mye mer behagelig.

Det egner seg å starte opp nå, fordi antallet av kjørere, bare øker og øker + at det er vintersesong. Dette produktet kommer til å bli et topp-produkt. Snowboard, ski og musikk er en stor del av livet for mange i denne verden. Nå kan du få det sammen!

Vi åpner for muligheten til å utvikle produktet enda mer, og utvikle merket slik at merket ikke bare er å finne på hjelmer, men også på klær og utstyr.

2)

Musikk er en stor del av snowboard kulturen, vi vil bringe musikken til snowboardere mens de nyter snøen i ansiktet. Norge er et land preget av både snø og kulde, vi sikter for å tilfredsstille behovet til idrettsutøvere.

Hensikten til produktet vil være å gi et bra lydanlegg for snowboardere i nedoverbakken uten å redusere trygghet for brukerens helse eller ødeleggelse av produkt.

Det finnes andre konkurrenter med dette konseptet men vi mener at vår prototyp viser at vårt produkt er både mer beskyttende, komfortabel og har bedre lydkvalitet en konkurrenten.
En slik konkurrent er
2009 Burton RED Hi-fi Sub White.

Markedet for et slikt produkt er veldig stort, både for ungdommer og for eldre individer med snowboard interesser. Fordi vårt produkt er bedre en motstanderens i både Komfort, beskyttelse og lydkvalitet så burde ikke litt høyere pris være et problem.

Snowboard kulturen er en veldig ekspansiv hobby, det kommer til å fortsette sin raske vekst, både i Norge og i utlandet. Vi forventer å selge i overkant av 100 000 av disse enhetene i Skandinavia alene.

3)

Consound HD

Cyrotech har bestemt seg for å produsere en høyteknologisk snowboardhjelm laget av karbonfiber og polykarbonat plast med innebygget K 450 headset som er toppmodellen i K4-serien til AKG for optimal lydopplevelse. Ved hjelp av nyeste materialtekonlogi har vi oppnådd optimal beskyttelse på minst mulig vekt. Indreformet for perfekt passform, og et nytt justeringssystem som enkelt kan reguleres. Dette gir den perfekte form for akkurat ditt hode. Hjelmen inneholder hele 8 ventilasjonshull som er tettet fra innsiden ved hjelp av nye membraner laget ved hjelp av nanoteknologi som automatisk regulerer temperatur og fuktighet for ditt hodemiljø. Det nye Air Flow Systemet gir den perfekte komfort hele vinteren.

Nalikanali konstruksjonen basert på jagerflyteknologi sørger for best mulig sikkerhet, lav vekt, super komfort og redusert støy.

4)

For lave produksjonskostnader, men samtidig beholde høyest mulig kvalitet har vi kjøpt en fabrikk i Kina som bare ansetter høykvalifiserte arbeidere. Gjennom hele produksjonen vil kostnaden per hjelm ligge på 1500kr uten transport. Råvarene koster åtte hundre kroner og hodetelefonene fra partneren AKG koster sju hundre kroner. Vi produserer tusen hjelmer i uken på hundre ansatte. Fabrikken kostet 25 millioner med forsikring og profesjonelt utstyrt med automatiserte samlingsbånd. Kostnadene for å opprettholde fabrikken, maskineriet, ansatte og forsikring ligger på hundre og tjue tusen i måneden. Gjennomsittelige transportkostnader til Skandinavia fra Kina ved hjelp av båt er på 1000kroner per hundrede hjelm. Vi vil da selge hjelmen videre til butikker og kjeder for 3200kr.

På www.ssb.no står det at det er 26 % av Norges befolkning som holder på med slalom og snowboard. Dette vil si at markede for en Snowboard hjelm er rundt 1 000 000 enkelt personer. Hvis disse personene allerede har en snowboard hjelm de er komfortabel med men ikke har innebygd headset så blir vårt produkt det definitive valg.

5)

Vi betaler MTV 750 000 kr i måneden for å reklamere vårt produkt i reklamepausene.
Vi betaler også idrettsutøvere 250 000kr i måneden til å bruke våre produkter og vårt merke mens de er på store arrangement.

6)

Vi har 106 ansatte i denne bedriften, der 100 jobber på fabrikken vår i Kina. Vi har 3 ledere og 3 sekretærer. En av lederne er mange-milliardær og spytter inn en del penger for å gi ut lønn, diverse kostnader osv. Ansatte på fabrikken driver på med selve produksjonen og blir lønnet i form av penger. Lønnsnivået er forskjellig, der noen er har høyere utdanning enn andre, og lønnen blir dermed utbetalt etter hvilken utdanning den enkelte har. Lederne leder bedriften, der to er bosatt i Kina, mens en er bosatt i Norge. De tar seg av marked, produkt, økonomi og alt annet som måtte dukke opp. Sekretærene jobber med hver sin leder, der de gjør en sekretærs jobb. De er også med på alle møter, kort sagt, de er med lederen sin overalt.

7)

Denne bedriften har ansatte og dermed krever lovverket at bedriften har yrkesskadeforsikring. De som er selvstendig næringsdrivende, betaler en høy trygdesats (10,7 %), og de første 16 dagene har de ikke rett på sykepenger. F.o.m. 17. Dag utbetales det sykepenger. Sykepengegrunnlaget er på 65 % av personinntekten opp til 6 G. Inntekten du får av personlig arbeid og pensjon er personinntekt. Dette er grunnlaget for å regne ut toppskatt og trygdeavgift.

8)

En leder er bosatt og har kontor i Norge. De to andre lederne er bosatt og har kontor i Kina. Som sagt ovenfor, sekretærene arbeider med hver sin leder. Fabrikken er lokalisert i Kina. Vi vil transportere produktet til Skandinavia, fordi produktet kun vil bli solgt i Skandinavia. Alt utstyr som trengs for å lage produktet blir transportert til fabrikken i Kina. AKG transporterer selv hodetelefonene til fabrikken vår.

9)

Bedriften må registreres i Foretaksregisteret i Brønnøysund, fordi vi har over 5 ansatte. Vi er et ansvarlig selskap (ANS), med 3 ledere som har all ansvar for den gjelden som måtte være.

10)


NB! Trykk på bildet for full skjerm.

Av Øivind, Håvard og Vigleik

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Dere ønsker å lage et høyteknologisk produkt om koster mye å produsere. Investeringskostandene er store, og budsjettet blir derfor viktig.

Ideen er god, og markedet er helt sikkert tilstede. Prisen kan kanskje virke veldig høy? Hva koster tilsvarende produkt på markedet? Dere skriver at produktet deres er bedre enn de allerede eksisterende produktene, og at det derfor kan forsvares at prisen er høgere - men hvor mye sier dere ikke noe om.

Siden dette er et produkt som er svært kostnadskrevende er det viktig med et solid budsjett der dere også legger inn overskudd, lønnskostander, variabel inntekt i ulike sesonger osv.

Dere har en rik "onkel" og dere ønsker dere sekretærer - dette bærer preg av litt jappe-tendenser framfor et realistisk produkt.

Kanskje dette er drømme-bedriften?